آیا نوع پوست میتواند تغییر کند؟ علت و راه حل ها

InShot ۲۰۲۳۰۹۱۶ ۰۳۳۴۴۳۹۸۹

آیا نوع پوست میتواند در طول زمان تغییر کند؟ در جواب باید بگوییم که بله، به دلایلی مدل پوست شما ممکن از دچار تغییراتی شود؛حالا شاید بپرسید که تغییرات پوستی مفید است یا مضر؟ چگونه از پوست صورت در مقابل این تغییرات محافظت کنیم؟ اصلا دلیل تغییر نوع پوست چیست؟

پوست صورت نقش اساسی در زیبایی دارد و به همین دلیل مراقبت از پوست صورت از اهمیت زیادی برخوردار است. پوست هر فرد مدل خاصی دارد و جنس پوست همه انسان ها شبیه به هم نیست.

چه چیزی باعث میشود که مدل پوست افراد متفاوت از هم باشد؟

هورمون ها، ژنتیک، تغذیه،استرس، شرایط آب و هوایی، سن، محصولات آرایشی و مشکلات پوستی و علائم داخلی می‌توانند موجب شوند که هر فرد مدل پوستی متفاوتی داشته باشد.

مدل پوست به چهار دسته اصلی تقسیم میشود:

پوست نرمال

پوست خشک

پوست چرب

پوست ترکیبی یا مختلط

آیا مدل پوست میتواند تغییر کند یا همیشه ثابت است؟

مدل پوست هر فرد ممکن است در طول زندگی‌اش چندین بار دچار تغییر شود. ممکن است زمانی پوست شما چرب باشد و مجبور شوید که از محصولات مناسب پوست چرب برای شستشوی صورت خود استفاده کنید تا چربی های اضافی پوست صورت خود را از بین ببرید اما بعد از گذشت مدتی متوجه می‌شوید که پوست شما دیگر مانند قبل چرب نیست و نیاز است که از محصولات جدید استفاده کنید.

دلیل تغییر مدل پوست چیست؟

جنس پوست افراد ممکن است به دلایلی همچون تغذیه، داروها، استفاده از برخی محصولات آرایشی، مشکلات پوستی یا مشکلات داخلی، افزایش سن، تغییرات آب و هوا، تغییرات هورمونی و… تغییر کند.

برای مثال افزایش سن معمولاً موجب میشود که پوست افراد خشک‌تر و شفاف تر شود.

امکان دارد به دلیل تغییرات هورمون های بدن، میزان تولید چربی سطح پوست صورت افزایش یابد و پوست شما چرب تر شود یا حتی تغییرات هورمون ها میتواند موجب حساس تر شدن پوست شود.

پوست ممکن است با رژیم غذایی و تغذیه نامناسب دچار تغییر رنگ شود.

تغییرات آب و هوایی محیطی ممکن است موجب خشکی یا افزایش جوش شود.

محصولات آرایشی معمولاً حاوی مقادیری از مواد شیمیایی و … است و اگر از محصولات نامناسب استفاده شود، ممکن است پوست آسیب ببیند یا حساس تر شود.

چگونه از پوست خود در هنگام تغییر نوع پوست مراقبت کنیم؟

IMG ۲۰۲۳۰۹۱۶ ۰۳۳۵۲۶

تغذیه مناسب داشته باشید

با توجه به نوع پوستتان باید با شوینده های مناسب پوست خود را تمیز کنید

هر زمان که نیاز است پوست خود را با استفاده از مرطوب کننده مرطوب کنید

از پوست خود در مقابل آلودگی هوا و هرگونه آلودگی محیطی محافظت کنید

با استفاده از محصولات ضد آفتاب و… مناسب پوستتان، پوست خود را از آفتاب حفظ کنید.

به اندازه کافی ورزش کنید

به اندازه کافی آب بنوشید

استراحت کافی داشته باشید

اگر پوستتان دچار تغییر نامطلوبی شد اینها روش هایی بود که میتوانید با استفاده از آنها از پوست خود در برابر تغییرات نامطلوب محافظت کنید؛ البته برخی مواقع ممکن است تغییرات پوستی مفید باشد، مثلاً بعد از مدتی متوجه شوید که دیگر پوستتان مانند قبل چرب نیست و این می‌تواند به دلیل تغییر در سبک زندگی شما باشد، اما اگر فهمیدید که پوستتان به تازگی چرب شده است یا تغییرات نامطلوبی در پوستتان ایجاد شده است میتوانید با استفاده از روش هایی که پیشتر گفته شد از پوستتان مراقبت کنید.

آسانترین روش تشخیص نوع پوست صورت با دستمال کاغذی

برای محافظ از پوستتان و استفاده از محصولات مناسب پوست خود لازم است که بدانید نوع پوست شما چیست؛یکی از آسانترین روش های تشخیص نوع پوست صورت این است که پوست صورتتان را تمیز شستشو دهید و سپس خشک کنید و یک ساعت صبر کنید، پس از یک ساعت دستمال کاغذی را روی قسمت های مختلف صورت شامل بینی و پیشانی و چانه فشار دهید سپس دستمال را مقابل نور قرار دهید و موارد زیر را بررسی کنید:

اگر دستمال کاغذی چرب بود یعنی پوست شما چرب است.

اگر برخی از قسمت‌های دستمال چرب و برخی از قسمتها خشک بود شما دارای پوست مختلط هستید.

اگر دستمال خشک بود یعنی شما دارای پوست خشک هستید.

البته توجه داشته باشید که اگر تغییری در دستمال کاغذی مشاهده نکردید و پوستتان هم نرم و صاف است یعنی شما دارای پوست نرمال هستید ولی اگر دستمال همچنان خشک بود و پوستتان خشک است یعنی شما دارای پوست خشک هستید.

مراقبت از پوست صورت بسیار مهم است، زیرا قسمت مهمی از زیبایی ظاهری مارا تشکیل میدهد؛ برای اینکه بتوانید به خوبی از پوست صورتتان مراقبت کنید حتماً باید نوع پوست خود را بدانید و سپس با سبک زندگی و محصولات مناسب به مراقبت از پوست صورتتان بپردازید؛ ما سعی کردیم در این مقاله اطلاعات خوبی در مورد تغییر نوع پوست و عوامل موثر بر آن را در اختیار شما بگذاریم و همچنین راه حل های مختلفی را برای محافظت از پوست ذکر کردیم؛ امیدوارم این مقاله برای شما مفید بوده باشد.😉

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *