ماجرای عذر خواهی علی کریمی بابت توهین به عزاداران، فرهنگ نذری و امام حسین (ع) – سوء تفاهم یا توهین؟

blob

علی کریمی در یک استوری از عزاداران امام حسین (ع) عذر خواهی کرد؛ قضیه ی کامل علی کریمی و سخنانش درباره فرهنگ نذری و عزاداری چیست؟ با ما همراه باشید تا مروری کنیم بر اتفاقات چند روز گذشته.

علی کریمی چندی پیش در یک استوری نوشت:

میلیارد ها تومان خرج میکنیم نذری بدهیم و در پایان… آرزوی شفای بیماری را داریم که برای نداشتن پول درمان میمیرد.

همانطور که می دانید بسیاری از ما انسان ها به خصوص شیعیان از امام حسین (ع) شفا گرفته و حضرت کمک زیادی به ما کرده‌است. بسیاری از افراد با همین نذری دادن ها یا حتی خوردن یک غذای نذری ساده شفا گرفته اند؛ فرقی نمیکند پولدار باشید و یا کم وسعت، همه ی ما برای گرفتن نذری امام حسین (ع) در صف ایستاده ایم و همانطور که میدانید یکی از لذیذ ترین غذاها، غذای نذری است. پس با این وجود این سخن علی کریمی به نظر برخی درست نیست.

همچنین علی کریمی در یکی از استوری های خود نوشت:

خوش بحال کسانی که زنجیر نمی‌زنند!! اما زنجیری از پای گرفتاری باز می‌کنند.

سینه نمی‌زنند!! اما سینه دردمندی را از غم و آه نجات می‌دهند.

اشک نمی ریزند!! اما اشک از چهره انسانی پاک میکنند.

سفره نمی اندازند!! اما نان از سفره کسی نمی‌برند…

افراد زیادی به این استوری علی کریمی واکنش دادند، افراد مشهوری مانند استاد علی اکبر رائفی و…

یکی از پر تکرار ترین پاسخ های جالبی که کاربران به علی کریمی داده اند را بخوانید:

خوش بحال کسانی که هم زنجیر میزنند و هم زنجیری از پای گرفتاری باز میکنند، هم سینه میزنند و هم سینه ی دردمندی را از غم و آه نجات می‌دهند، هم اشک می‌ریزند و هم اشک از چهره ی انسانی پاک میکنند، هم سفره می اندازند هم نان از سفره کسی نمی‌برند… آنوقت با افتخار می‌گویند: یا حسین …

همچنین استوری علی کریمی با واکنش تند یک روحانی روبرو شد و علی کریمی نیز با انتشار عکسی از آن روحانی و فحاشی به او، پاسخ تندی به او داد.

احتمالا ماجرای حذف شدن چهره ی علی کریمی از بیلبورد های سطح شهر را نیز شنیده باشید.

پس از همه ی این ماجراها، علی کریمی ساعاتی قبل در یک استوری از عزاداران واقعی امام حسین (ع) عذر خواهی کرد که متن آن به شرح زیر است:

نیازی به گفتن نیست که من هم مثل همه شما از کودکی شوق رسیدن به دهه محرم را داشتم و با گذشت زمان ، این ارادت را حفظ کردم .

در چند روز اخیر برخی افراد ، قصد ماهی گرفتن از آب گل آلود را داشتند . روی صحبت من ، عده ای هستند که 355 روز سال به معیشت مردم بی توجه می مانند و با نذری دادن در 10 روز محرم ، دنبال جلب نظر هستند و ریا . !!

این عزاداری ها پیش از ما بوده و پس از ما هم خواهد ماند . در این میان هر کسی برای رضای خدا و با نیتی خالص برای هر حاجت خود نذری می دهد ، دمش گرم و نذرش قبول .

پیشنهاد من فقط این بود که در این اوضاع کشور، مي توانيم نذر های دیگری هم انجام دهیم ، همین . آن ها که با نام امام حسین ( ع ) به دنبال منافع شخصی شان هستند باید بدانند که امام حسین ( ع ) متعلق به همه بوده و هست . اگر طرفدار واقعی مکتب حسین ( ع ) هستیم ، باید به اعتقادات وطرز فكر يكديگر احترام بگذاریم چون در این مكتب ، افترا ، بددهنی و بی ادبی جایی ندارد که البته مردم فرق ریا و نیت پاک و خالص را تشخیص می دهند .

با این که مخاطب من عده ای خاص بودند اما از عزاداران واقعی امام حسین ( ع ) عذرخواهی می کنم و دست هایشان را می بوسم . قضاوت با مردم .

حسینی بمانیم و حسینی زندگی کنیم 🌹🌹🌹🤲🤲🤲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *