جزئیات کامل انفجار در مسجد شیعیان پیشاور پاکستان (بیش‌از ۲۵۰ کشته و زخمی)+ تصاویر

download 3

منابع خبری از کشته و زخمی شدن بیش از ۲۵۰ نفر در نتیجه وقوع یک انفجار شدید در یکی از مساجد پیشاور پاکستان خبر می‌دهند.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از الجزیره، منابع محلی می‌گویند یک بمب قوی در مسجد شیعیان در شهر پیشاور در شمال غرب پاکستان منفجر شده است.

گفته می شود که تاکنون جان باختن ۳۰ نفر در این حمله تایید شده در حالی که تعداد زیادی از حاضران در مسجد نیز زخمی شده‌اند و حال بسیاری از آنان وخیم گزارش شده است.

پلیس پاکستان گفته انفجار زمانی رخ داد که نمازگزاران در مسجد «کوچه رسالدار» در شهر قدیمی پیشاور برای نماز جمعه جمع شده بودند. منابع بیمارستانی در پیشاور اعلام کرده‌اند به دلیل شدت انفجار و تعداد مجروحین، دچار آشفتگی شده‌اند.

عمران خان، نخست وزیر پاکستان این حمله را محکوم کرده و سروزیر ایالت خیبرپختونخواه نیز ضمن محکومیت این حمله تروریستی، با بازماندگان ابراز همدردی کرده است.

هنوز هیچ گروهی مسئولیت این انفجار را برعهده نگرفته با این حال به نظر می‌رسد گروهک تروریستی داعش یا گروه‌های تکفیری و افراطی پاکستان همانند تحریک طالبان مسئول این حمله مرگبار باشند.

محمد سجاد خان، از مقامات پلیس پیشاور در مورد این انفجار گفت: ما در وضعیت اضطراری هستیم و مجروحان در حال انتقال به بیمارستان هستند. ما در حال بررسی ماهیت این انفجار هستیم، اما به نظر می رسد که یک حمله انتحاری بوده است.

وزارت کشور پاکستان گفته که در حمله تروریستی پیشاور، یک نیروی پلیس جان خود را از دست داده و یک پلیس دیگر زخمی شده در حالی که شبکه خبری جئو این کشور نیز گزارش داده که از مجموع ۵۰ زخمی این حمله تروریستی، حال ۱۰ نفر وخیم است.

به گفته نیروهای پلیس، ابتدا چند تروریست تلاش می‌کنند حلقه محافظتی پلیس جلوی درب ورودی مسجد را بشکنند؛ اما با مقاومت نیروهای امنیتی مواجه شده و درگیری آغاز می‌شود. با این حال یکی از تروریست‌ها موفق می‌شود وارد مسجد شده و جلیقه انفجاری خود را منفجر کند. شاهدان عینی می‌گویند این تروریست جلیقه خود را درست کنار منبر مسجد منفجر کرده است.

گفتنی است که شیعیان در پاکستان همواره هدف حملات تروریستی و کشتار گروه‌های افراطی و تکفیری قرار دارند و به دلیل عدم تامین امنیت خود نیز همیشه از حکومت مرکزی این کشور انتقاد می کنند.

افزایش قربانیان انفجار در مسجد شیعیان پیشاور به بیش از ۲۵۰ کشته و زخمی

aa

رسانه های پاکستانی از افزایش شمار قربانیان حمله انتحاری به یک مسجد شیعیان در شمال غرب این کشور به بیش از ۲۵۰ کشته و زخمی خبر می دهند.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از پایگاه خبری «الیوم السابع» مصر، روزنامه های پاکستانی عصر امروز (جمعه) اعلام کردند که شمار قربانیان انفجار انتحاری در مسجد «بازار قصه خوانی» در شهر پیشاور در شمال غرب این کشور به ۵۷ کشته و نزدیک به ۲۰۰ زخمی افزایش یافته است.

در حالی که خبرگزاری پاکستان از انفجار یک بمب در داخل یکی از مساجد شهر پیشاور خبر داده، پلیس این کشور نیز تاکید کرد که این انفجار زمانی روی داده که نمازگزاران در مسجد «کوچه رسالدار» در بخش قدیمی شهر برای اقامه نماز جمعه گرد هم آمده بودند.

در همین حال، خودروهای آمبولانس از طریق خیابان های باریک و شلوغ شهر پیشاور خود را به محل وقوع انفجار رساندند تا زخمی های حادثه را به بیمارستان «لیدی ریدینگ» منتقل کنند، جایی که پزشکان به سرعت برای نجات آنها دست به کار شدند.

از سوی دیگر، «عمران خان»، نخست وزیر پاکستان بی درنگ دستور ارائه کمک های پزشکی فوری برای زخمی های انفجار پیشاور را صادر کرده و برای کشف دلایل وقوع این حادثه که تاکنون هیچ گروهی مسئولیت آن را بر عهده نگرفته نیز خواهان انجام تحقیقات فوری شد.

«عارف علوی»، رئیس جمهوری پاکستان نیز به نوبه خود وقوع انفجار در مسجد شیعیان در بازار قصه خوانی شهر پیشاور را محکوم کرده و تاسف و اندوه عمیق خود را در قبال قربانیان این حادثه ابراز نمود.

ایران حمله تروریستی به مسجد شیعیان پاکستان را محکوم کرد

%D8%AE%D8%B7%DB%8C%D8%A8%D8%B2%D8%A7%D8%AF%D9%87

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران حمله تروریستی به مسجد «کوچه رسالدار» در پاکستان را محکوم کرد.

سعید خطیب‌زاده با محکوم کردن این عملیات تروریستی که با هدف تفرقه انداختن بین مسلمانان صورت گرفته است، ضمن تسلیت به بازماندگان این حمله ناجوانمردانه و آرزوی شفای عاجل برای مجروحین اظهار امیدواری کرد: دولت و مقامات امنیتی پاکستان با اتخاذ تدابیر لازم و اقدامات قاطع مانع از فعالیت‌های جنایتکارانه تروریست‌ها شوند.

بیانیه دفتر حضرت آیت‌الله سیستانی درباره انفجار دلخراش مسجد «کوچا ریسالدار» پیشاور پاکستان

Ayatollah Sistani 1

در پی انفجار دلحراش انفجار دلخراش مسجد «کوچا ریسالدار» پیشاور پاکستان، دفتر حضرت آیت الله العظمی سیستانی بیانیه ای صادر کرد.

متن بیانیه به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

برادران وخواهران ایمانی در شهر پیشاور پاکستان (أعزهم الله تعالی)

السلام علیکم ورحمة الله وبرکاته

فاجعه دردناکی که امروز در نماز جمعه مسجد (کوچا ریسالدار) به وقوع پیوست و شهادت و مجروح شدن تعداد زیادی از نمازگزاران بی گناه را در پی داشت، موجب تأسف واندوه فراوان گردید. ضمن عرض تسلیت به شما عزیزان و ابراز همدردی با خانواده های داغدار، برای همگان صبر و شکیبایی و برای آسیب دیدگان شفای عاجل و برای شهدای این رخداد تلخ علو درجات مسألت می نماییم.

حوزه علمیه نجف اشرف و مرجعیت اعلای شیعه با محکوم نمودن این جنایت هولناک که وحدت مسلمانان را نشانه رفته است، از دولت محترم پاکستان موکدا می خواهد در جهت حمایت از مردم بی پناه ـ به‌ ویژه اقلیت‌های مذهبی ـ در مقابل ظلم و جنایت گروه‌های تروریستی چاره‌ اندیشی نموده و اقدامات پیشگیرانه و لازم را در نظر بگیرد و اجازه ندهد اجتماعات دینی آنان مورد حملات خشونت بار و وحشیانه گروه‌های افراطی و سنگدل واقع شود.

دوام عزت و سربلندی ملت شریف پاکستان را از خداوند متعال خواستاریم.

۳۰ /رجب/ ۱۴۴۳ هـ

دفتر آقای سیستانی ـ نجف اشرف

Untitled 12
402906 2592886 updates

منابع: پایگاه خبری شفقنا / الجزیره

سعی کردیم تمام اخبار در خصوص این فاجعه را در اختیار شما قرار دهیم، ممکن است این صفحه بروزرسانی شود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *